tijnenelke.reismee.nl

Zwemmen tussen de Maya ruines

Eerst willen we alvast even zeggen, sorry voor de typfouten maar dit is nogal een lastig toetsenbord met veel slecht werkende toetsen.

We zijn gisteravond aangekomen in Tulum, een waar paradijs. Er zitten hier best veel backpack toeristen en veel amerikanen, maar wij hebben een rustig hostel wat gerund word door 2 jonge mannen die lang uitslapen en de hele dag liggen te chillen. En natuurlijk 24-7 reggea muziek.

Vanaf een uur of half 10 word het hier zo warm dat je eigenlijk niet meer normaal kunt functioneren (althans ik, Elke dan. Tijn went er snel aan] En dit blijft zo tot 7 uur s avonds. Je snapt dus wel dat we wel moeten functioneren in deze hitte anders zien we helemaal niks. We zijn allebei van top tot teen verbrand en zitten onder de muggenbulten. We proberen het goed aante pakken en zorgen ervoor dat we rond 8uur smorgens bij de toeristische plekken zijn. Het is hier dan rustig en niet heel warm ( zoñ 30 graden).

Vanmorgen zijn we naar de ruines van Tulum geweest. Prachtige maya bouwwerken en dit zijn nog de minst mooiste volgens de reisgidsen. Deze bouwwerken zijn gemaakt aan het einde van de mayatijd en erg slordig gebouwd. Ze liggen aan de mooie blauwe zee. Het is hier werkelijk prachtig en helemaal niet druk smorgens. Toen we deze ruines gezien hadden zijn we daar gaan zwemmen, met uitzicht op de ruines en heerlijk warm water. De blauwste zee die ik ooit gezien heb. ( niet om je jaloers te maken Valerie)

En we hebben een broodje bij de subway gegeten hahaha.Het eten is hier trouwens heel erg lekker. Voor Tijn allemaal verschillende pittige tacos en kleine wrapjesen voor mij verse vis en een vers sapje. De nachos met zelfgemaakte guacamole zijn ook super lekker!

Straks gaan we nog met de fiets naar een cenote (grot onder water) waarTijn gaat zwemmen. Enmorgen gaan we snorkelen met zeeschildpadden.

Groetjes vanuit Tulum!

Reacties

Reacties

Helma en Ron

Hallo, Het ziet er geweldig uit in Tulum, hebben jullie echt gezwommen met zeeschilpadden? Zijn jullie nog naar de grot geweest?
Zijn jullie nog in Tulum of zijn jullie al verder gereisd?
Helma en Ron

Jolien

Nou Elke, Dat ziet er allemaal totaal niet verkeerd uit. Klinkt super goed zelfs. Bij mij gaat er een borrel van jaloezie door mij heen. Wel gegunde jaloezie hoor. Echt mooi. Geniet er veel van want voor je het weet is het weer voorbij. Ik zit aan de eettafel. Buiten regent het maar het is toch best benauwd. Ik heb te maken met maanlijkse vrouwen problemen dus ik wil veel eten en vind iedereen er 100x mooier uitzien dan dat ik zelf ben. Het is dus maar goed dat je lekker daar zit want daar hou je jezelf niet bezig met die onzin waarmee iedereen zich in Nederland bezig houd. Ik gun het jullie heel erg. Je hebt mij helemaal niet van je plannen verteld dus ik ben wel heel nieuwsgierig. Het is een soort online soap die ik kan gaan volgen. Ben benieuwd!!! Geniet ze. xxx een depri Jolien in een depri Nederland

Elke

Hallo!
Helma en Ron, wij zijn nu in Campeche, morgen gaan we met de boot naar Flores in Guatemala. Als je bij deze site op kaart klikt kun je dat zien geloof ik!
En Jolien, klopt het dat jij 2 juli alweer naar Afrika gaat? Hoe krijg je al dat geld zo snel bij elkaar na 9 maanden gereisd te hebben!
Elke

ron en helma

Ik heb het idee dat ik een deel van het verhaal gemist heb. Zijn jullie ook in Merida geweest? Wat is er te doen in Campeche?
Veel plezier met jullie boottochtje morgen, Ron en Helma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!